2 schema’s, 22 weken, 48 runs en 1 uur non-stop rennen!

Als je me in oktober had gevraagd wanneer ik 1 uur non-stop zou rennen dan had ik geantwoord met: ‘nooit’. Desondanks ben ik keihard gaan trainen en gisteren was het moment daar. Ik heb 60 minuten aan een stuk gerend! Het meest verbazingwekkende is het gemak waarmee het ging. Ik had geen last van kramp, zijsteken, zere ribben, ademhalingsproblemen of dodelijke vermoeidheid. Mijn comfortabele sukkeldrafje is mijn nieuwe beste vriend!

Run Groene Ster Leeuwarden

Okee, dat is gelogen. Het is weer tijd voor een nieuw schema en ik wil mijn derde hardloopschema opdragen aan snelheidsverbetering. Ik hou van intervaltrainingen, omdat ze me het gevoel geven dat ik veel kan doen in een korte tijd. Daarnaast heb ik het idee dat ik mooier loop als ik versnel. De grote, krachtige passen voelen goed. Ik heb momenteel eigenlijk maar twee versnellingen: rustig joggen en wandelen. Sprints bewaar ik liever voor het einde van mijn runs, omdat ik een hoger tempo moeilijk kan volhouden. Hier wil ik mee aan de slag. Mijn volgende doel is 10 km in 1 uur rennen.

Naast het rennen staat een sterker bovenlijf op de agenda. Ik vind dat je als Discovery Channel Obstacle Run Expert een voorbeeldfunctie hebt. Met die titel kan ik niet meer roepen dat ik een beginner ben toch? Burpees, push-ups, planks, glute bridges, crunches, squats en mountain climbers, ze komen allemaal voorbij in onze huiskamer. Nog niet in grote getale, maar daar wordt aan gewerkt. Ook de kettlebells worden veel gebruikt. Deze Blitz workout vonden wij erg geslaagd:

Ons kleine hondje kijkt Bart en mij vreemd aan wanneer we losgaan in de huiskamer. De ene keer wordt ze helemaal enthousiast en wil ze spelen, de andere keer blijft ze liggen waar ze ligt. Roxy gaat nog altijd met ons mee rennen en dit gaat super goed. Soms rent ze ons zelfs voorbij! Wie had dat ooit gedacht van een Malthezer Leeuwtje van nog geen 5 kilo? Ze eet wel meer tegenwoordig en Bart zweert dat ze gespierder is geworden. Dat ze een goede conditie heeft staat vast. Eigenlijk willen we Roxy gewoon meenemen naar obstacle runs. Zij heeft er ook hard voor getraind!

Bart, Roxy en ik zijn inmiddels 2 schema’s, 22 weken en 48 runs verder.  Ik voel me ontzettend trots en ben vastbesloten om door te gaan. Aan het eind van het seizoen wil ik de titel Discovery Channel Obstacle Run Expert echt verdiend hebben. Ik had twee obstacle runs op de agenda staan, maar vermoedelijk worden dat er iets meer… Ik zal binnenkort een agenda opstellen!

Tagged , , , , , , , , , , , ,

5 thoughts on “2 schema’s, 22 weken, 48 runs en 1 uur non-stop rennen!

    • Thanks!! 😀 Ik heb de eerste weken heel veel pijn gehad (en nog steeds wel klagende gewrichten) dus ik ben ontzettend blij dat ik eindelijk eens heb doorgezet. Ik had hardlopen eigenlijk opgegeven (niets voor mij!) dus dit is een enorme overwinning!

      Like

  1. mylifemyrun says:

    Voelt goed he als je een uur kan lopen? 😉 Je bent lekker bezig. Nog even en dan mag je! Volgens mij gaat het helemaal goed komen dan met het hardlopen en de gekweekte spierballen! Is je hondje niet zwart als je haar mee neemt? 😛

    Liked by 1 person

    • Haha ja! Thuis springt ze spontaan de douche in als ze echt vies en nat is. Buiten banjert ze heerlijk overal zorgeloos doorheen, daar niet van. Als je eenmaal stopt met rennen is het alleen zo koud. Ze lijkt echt op d’r baasje!

      Over dat eerste uur hardlopen: het is echt een overwinning! Mijn knie heeft nu wel commentaar, maar met een dagje of twee rust is die vast weer okee. Ik krijg echt de kriebels voor de runs. Dan wordt mijn lijf pas écht getest!

      Like

      • mylifemyrun says:

        Jaa deze runs die testen je echt haha. Klopt zou het even een dag of twee aan kijken dan moet je knie vast wel beter zijn. Probeer ook niet elke keer een lange afstand te lopen, dan kan je knie echt gaan protesteren! Maar je krachttraining erbij is al heel goed. Zoals je zelf hebt ervaren en weet zorgt een sterke core echt voor een betere loopprestatie!

        Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: